Tuesday 18 January 2011

Mail upućen Orion Telekomu


Retka Zverka <zverkaretka@gmail.com>

ADSL modem - kvalitet, protok i smetnje na liniji
1 message

Retka Zverka <zverkaretka@gmail.com> 16 January 2011 20:20
To: korisnicka.zona@oriontelekom.rs
Poštovani,

Tokom izvesnog broja godina korišćenja Vaših ADSL usluga moram da primetim da je kvalitet u rapidnom padu ili da to okrenemo tako da od kako je Sezam prešao u ruke Orion telekoma, ja ne primećujem nikakvo poboljšanje kvaliteta pruženih usluga.

Naime, najmanje u poslednjih 6 meseci (a ima i više vremena) sve češće puca veza sa netom, i sve češće i kada se konektujem dešava se da praktično nikakvog protoka nema, pa se onda iznova i iznova konektujem, a to ume da potraje, i to mi smeta. Takođe, ume i protok da se uspori iz čista mira, a da ja ne downloadujem ništa. Budite ljubazni i objasnite mi zašto je to tako. Naravno, volela bih da izbegnete odgovore tipa "uskog" grla i slično, jer ja plaćam Vašu uslugu, pa me ne zanima da rešavam npr. probleme "uskog" grla.

Ono što je urgentni problem (a što se poklapa sa povećanjem flata sa brzine od kbps 1024/128 na 1536/256, što može i ne mora da ima veze, a to je u poslednjih 7 dana) je da sam dobila smetnje na telefonskoj liniji - naravno, samo onda kada je aktivan žični ADSL modem, tj. kada je upaljen kompjuter. Takođe, merila sam protok poslednjih dana, u različitim periodima dana, i to je u proseku, što se tiče download brzine oko 1,2 Mbps, a upload je oko 0,2 Mbps, što će reći oko 25% slabije od onoga što treba da imam. Trenutno to je ova brzina. Inače, ne primećujem nikakvu promenu, od kako je pojačana brzina protoka.

U stanu imam jedan žični i jedan bežični telefonski aparat. Do pre, otprilike, 7 dana sam radi ublažavanja telefonskih smetnji imala prikačen onaj mali dodatni spliter na kablu koji vodi do žičnog telefona (jer je na njemu bilo šuštanja na liniji od uvođenja ADSL-a), i to je funkcionisalo tako da smetnji nije bilo ni na tom telefonu, kao ni na bežičnom telefonu.

Međutim, onda (pre nedelju dana) se pojavljuju telefonske smetnje na bežičnom telefonu, u vidu nepodnošljivog šuštanja koje ometa telefonski razgovor. Mislila sam da to mogu da rešim tako što ću i na kabl koji vodi do kućišta bežičnog telefona da stavim taj mali spliter i kupila sam ga i to i uradila. To je funkcionisalo ukupno 2 dana, i opet pojavilo nepodnošljivo šuštanje na bežičnom telefonu. Rezime svega je da meni ti spliterčići ne rešavaju problem.

Meni su se kao mogućnost nametnule 2 prisilne opcije:
  1. Ukoliko neću da imam smetnje na bežičnom telefonu, onda moram da izbacim iz f-je žični telefon ili
  2. Ukoliko neću da imam smetnje na žičnom telefonu, onda moram da izbacim iz f-je bežični telefon.
Pošto mi je potrebniji bežični telefon, ja sam trenutno van f-je stavila žični telefon. Ali, to nije nešto što može da se nazove trajnim rešenjem.

Koje je rešenje ovog problema?

Napominjem da sam testirala telefonsku liniju tako što sam stavila telefonski kabl direktno u telefonsku utičnicu, i linija je besprekorno čista, tj. nema nikakvog šuštanja.

Dodatno pitanje za Vas je, da li ja, kao korisnik (i svi drugi), ispaštam/o zbog toga što Telekom nema tehničkih kapaciteta da uvede nove ADSL priključke, a uvodi ih na silu (i preko kapaciteta) i to radi da bi se dodvorio svom budućem vlasniku Deutsche Telekomu?

Srdačan pozdrav,
********** *****


14 comments:

  1. Preblago :)
    Šalim se, dovoljno je obimno da se neki tamo šef smene uhvati za glavu jer mora "toliki mail" da pročita - dovoljno stručno da te ne tretiraju kao osobu koja češće koristi F1 od ostalih tastera :)

    ReplyDelete
  2. Vidite, nije ovo moj prvi "projekat". Skoro svaki je bio uspešan ili je bar izazvao solidan odjek. Sada ne mislim na Orion Telekom, jer u prošlosti je bilo različitih problema sa različitim institucijama, a i biće ih, u to ne sumnjam. :)

    Bojša, mislim da pošto naš narod ne voli previše da se zamara, a evidentno je da sam poslala predugačak mail, isti i nema dobru prođu. :)) Treba više da grOšim, što u pravopisu, što suštinski, da bi se videlo da mi je "pomoć" neophodna, a ne da se "razmećem" i maltretiram zaposlene.

    ReplyDelete
  3. Pa zar opet ta tragična firma? C,c,c...
    Mučno.

    Inače, Bojšan je u pravu, mlogo si ti to zakomplikovala. Ko će bre da prati te tvoje žične i bežične protoke i šuštanja? Pa je l' oni tebi liče na nekog ko to razume? To je bre ozbiljna firma, ne mož ti tu tek tako da šilješ kad ti ne valja protok. Ima da se zna neki red.

    ...Kao i uvek ima onaj rudarski pozdrav pre ulaska u okno - srećno :)

    ReplyDelete
  4. @yzse
    O, pa zdravo i tebi. Videćemo, draga moja, kako će da ispadne. Hvala, ali ne treba mi tu sreća, jer od njih zavise njihove reakcije, a ne od mene.

    A, red se zna. Kada sam vršila plaćanje ADSL-a putem elektronskog naloga za prenos i kada se pojavio problem kod poziva na broj, obratila sam im se za pomoć i odmah su reagovali.

    Dakle, kada plaćaš, i kada oni uzimaju tvoje pare, tu su, na usluzi su.

    Kada kritikuješ i/ili imaš nekakav problem, onda stvari stoje potpuno drugačije.

    ReplyDelete
  5. Podržavam Zverko, tvoju borbu, kao prekaljeni saborac, mailove pišem samo tako. Ja sam se sa "mojima" iz Beotela svojevremeno sita ispisala mailova, stigla do nekih tehničkih menadžera i pu, pu, da ne ureknem, ipak sam na tlu Srbije, bilo je efekta. Nisam bila ni približno konkretna kao ti, više u fazonu - alo bre ljudi, da li ste vi normalni, tako da ti držim pesnice i javi nam šta su ti otpisali i da li su našli rešenje koje ti odgovara.

    ReplyDelete
  6. @amarilis.online
    Borba nas je održala i održava nas, njojzi hvala. A koje si ti to bitke izvojevala kod Beotela? Mislim, ovako mi zvučiš malo tajnovito. :) Bićeš i bićete obavešteni (što bi rekli: blagovremeno).

    Nego, sad mi pade na pamet, mogu ja ovako i do Ratela, tj. do Porfirija, uz božju pomoć. ;)

    ReplyDelete
  7. Previše si fina, bre, Zverka! :) Em to, em ćeš navući gnev tamo nekog ko bude dovoljno zaludan da mail pročita, što ti objašnjavaš njemu situaciju ovako detaljno kao da ima hromozom manje. Mis'im... Jeza!

    ReplyDelete
  8. @Mara Q
    Dobro, ako tako misliš. Mislim da ne niko ne može da čita misli, ako se detaljno ne izloži problem. A to, kako će ko da reaguje, to nije moj problem. Nastavak uskoro sledi.

    ReplyDelete
  9. @Retka Zverka
    Podržavam ja, Zverka, i tvoj postupak i naročito nastavak istog. I, treba u ovakvim situacijama na sat slati mailove, i zatrpavati ih, i objašnjavati potanko i maltretirati do iznemoglosti ako mora, jer razlog što su se osilili i jeste taj što većina ćuti i ne reaguje.
    Prethodni komentar se odnosio na moje iskustvo sa žalbama, koje me nateralo da promenim taktiku. :)

    ReplyDelete
  10. @Mara Q
    Hvala Maro, nisam ni mislila da ne podržavaš. :) Jeste, problem je što ljudi jednostavno to ne rade - složno i zajedno, kada postoji opravdan razlog za to, a što se tiče bilo koje institucije (javne ili privatne). Iskustva sa žalbama su uglavnom takva, barem moja, da ti oni na kraju lepo objasne da si ti u stvari kreten (iskustvo sa MUP-om moje), i ti onda shvatiš da je sve "po pravilu i zakonu", jer "sila" je u rukama monopolista.

    ReplyDelete
  11. U ovoj zemlji zaista nista ne moze da radi kako treba.
    ADSL je i kod mene los... Doduse ne tako kao kod tebe, ali bilo je slicnih momenata...
    U ovoj zemlji moras da budes sam svoj mastor... Nema ti druge... izgleda. Usluge niko nece da odradi kako treba...

    ReplyDelete
  12. @Drangulije
    Znaš šta, ispadne da je najbolje da imam laptop i da se kešam za džabe na hotspot mestima. :)

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...