Sunday 13 June 2010

Serviseri klima-uređaja

U novinama se pre nešto više od dve nedelje moglo pročitati da su se pojavili lažni serviseri klima-uređaja. Ja taj članak nisam pročitala do danas, već sam ga izgoogle-ala sada.

Šta znači lažni i u čemu su lažni? Da li su prevaranti ili nisu? Umalo pa da sam imala blisko iskustvo, ali na kraju ipak nije ispalo tako.

Krajem prošle nedelje mojoj kevi zvoni fiksni telefon i javljaju joj se ljudi iz klima servisa sa informacijom da je vreme za redovno godišnje servisiranje i da joj zakažu termin dolaska. Naravno, ona pomisli - super i još pride proveri da li je i moje ime na spisku, pa pridoda i mene, hehehehe. Oni isto odvale kao iz linka ka članku da je cena 2.000 dinara. Mesto da se čovek odmah zapita da li je moguće da ti neko servisira klimu za te pare, ali, 'ajd' sad, ne vredi pametovati, kad si budala. I još su je zvali u petak da potvrde dolazak za subotu. Sve onako profi i na nivo.

Da, da pomenem, da kada smo, svaka za svoj stan pazarile klime, pre godinu dana, bila je priča kako će u ovo neko vreme da nam se javi ovlašćeni servis da uradi "generalku", lupi pečat i time da zeleno svetlo na produžetak garancije, koji je BTW ukupno 5 godina od datuma kupovine.

Još ni njoj, a ni meni ni na kraj pameti nije opcija - da to možda i nisu "pravi" ovlašćeni serviseri. I tako, zakazali oni nama dolazak u subotu u podne kod mene. Prolazi vreme, prošlo podne, niti se iko javlja, niti pojavljuje. Znate da ja ne volim ni samu sebe da čekam, a još manje druge. I pošto imam identifikaciju poziva, okrenem ja taj broj sa koga su zvali i javi se osoba koja se predstavila kao Milkica. Ja iznesem problem i kažem da ne nameravam da čekam, jer je već prošlo pola 1 i kao, ona će da zove sad servisera, pa će serviser mene na mobilni, bla-bla.

U međuvremenu, opet teče vreme, niko se ne javlja. Moja keva izvukla račune, garancije, pičke materine od prodavca, ja otišla do prodavnice na brzaka, vraćam se i kaže ona meni: "Nema šanse da pogodiš šta sam sada saznala!". Ja kažem: "Da probam", i blejim tako levo-desno i kažem: "Ma, ne vredi, previše treba da mozgam, nije vredno trošenja vremena." Ona me onako malo upitno gleda. Gledam ja nju i ispalim: "Lažni servis?" Kaže: "Da." Kako je saznala? Okrene ona taj broj od prodavca od koga smo kupile klime, oni se preselili par lokala dalje, dali joj ti ljudi novi broj telefona uz napomenu da ne rade subotom. Šta je košta da pozove? Ništa. Pozove ona, javi se devojka i kaže: "E, baš zovete prve subote kad radimo." Izloži joj ona kako imamo problem sa dolaskom servisera koji kasni i tako to i kaže: "Zvali su me iz firme ID Corporation..." Riba s druge strane: "Šta kažete? Pa mi ne radimo sa njima. To nije ovlašćen servis." I tako se one lepo ispričaju, s tim da se čuju od nedelje i ugovore termin... I kaže joj da nije prva koja se javlja sa ovom primedbom.

Meni već roknuo adrenalin u glavu i polu-racionalno razmišljam kako ja sad da bar malo izjebem i podignem pritisak ovima što su hteli nas da izjebu. U čemu bi nas izjebali? Osim što bi nam uzeli po 2.000 dinara za to što bi plaknuli filtere, naprskali ih asepsolom i vratili u unutrašnju jedinicu, dali nam neki lažnjak potvrdu od pružene garancije, kada bi došla sledeća godina i naredno servisiranje, izgubile bi pravo na garanciju, jer to nije uradio ovlašćeni servis. Blaža varijanta bi bila da shvatimo da su nas izjebali, što bi i shvatile, kada bi videle da se niko ne prihvata servisiranja spoljne jedinice i da bi tu već nastao kurcšlus, kada bi mi odbile da platimo i tako to.


I rešim da se i ja lažno predstavim. Pozovem Milkicu na broj telefona: 011/2310159, javi se neko sa: "Ovde klima servis!" Ja onako izdrkavačko pandurski: "Vaše ime?" Kaže ona: "Pa, ovde klima servis". Ja opet: "Vaše ime?" Ona meni: "Ovde Milkica!". Ja: "Ovde RZ kojoj je trebao da dođe serviser u podne, a sa čijom majkom ste razgovarali." I kreće ona da kenja nešto blagoglagoljivo. Ja njoj: "Slušajte Milkice, za vašu informaciju ja radim u Tržišnoj inspekciji i ukoliko mi ovog trenutka ne kažete od koga ste "kupili" bazu podataka sa podacima kupaca, šaljem svoje ljude!" Milkica istrenirana, jebote, ne peca se tako lako. Kaže: "Sad ću ja da pozovem direktora, pa će on da vam se javi za 10 minuta!" Ja opet: "Uopšte me ne zanima da mi se Zoran Pitman javlja (a podaci se nalaze na APR-u, je li :-)), nemamo mi o čemu da razgovaramo, to je posao za moje ljude na licu mesta!" Milkica počne da mi objašnjava kako su oni našli podatke u Belim stranama, na šta ja prokomentarišem da je to baš zanimljivo da metodom slučajnog uzorka izvuku osobu koja ima klimu i kojoj je redovni godišnji termin za servisiranje. I kaže ona meni kako se oni bave i tele-marketingom. Ja i na to prokomentarišem kako je i to veoma zanimljiv podatak, s obzirom da se bave poslovima za koje nisu registrovani i zahvalim joj na informaciji. I onda kreće njena priča kako moja majka verovatno nije dobro razumela šta je ona njoj rekla (u prevodu da je matora i izlapela budala) i da oni zaista rade servisiranje klima. Da, samo je jedini problem što nisu ovlašćeni servis i što se taj "rad" verovatno sastoji od prskanja filtera asepsolom (i šatro produžavanja garancije). Ja na to kažem da mi nemamo o čemu da razgovaramo više i spustim slušalicu. Ne prođe 10 minuta, zvoni mi mobilni, javlja se serviser koji se predstavio kao Bane. Ja beskrajno izdrkana kažem kako nema potrebe da dolazi i on na moj komentar da oni nisu ovlašćeni servis uleće sa spikom kako nije prevara nuditi usluge i kako on studira takve stvari na ekonomiji, tra-la-la. Ja mu kažem da nema potrebe da mi objašnjava šta jeste, a šta nije prevara i tu mi klikne. Inače, klinac je bio beskrajno bezobrazan i razgovarao je sa mnom sa sve žargonskim proseravanjem.

Dakle, da rezimiramo. Ako ti bilo ko pruži bilo kakvu uslugu za pare koje mu daš, nije te prevario sa pravne tačke gledišta. Moralna tačka gledišta je nešto sasvim drugo i s obzirom da ovde narod nema nikakvu moralnu i ostalu etiku, o tome ne vredi da razglabamo. Nigde ne piše da je serviser u obavezi da ti da specifikaciju pruženih usluga. Slučajno? Serviseri su lažni samo u tom smislu što si ti sam/a sebi kriv/a što ih prethodno nisi isproveravala da li jesu ili nisu ovlašćeni servis. Odnosno, što se direktno ne umešaš u posao držvanih organa, jer oni ne rade svoj posao. I onda, kompletna odgovornost i posledice padaju na tebe i ti gubiš korišćenjem i plaćanjem usluge neovlašćenom servisu. Firma je registrovana, nije fantomska, pa ni sa te strane nisu "lažni". Jedino gde mogu da zagaze u krivično delo je da ti daju nevažeću garanciju. Konačno, ti kao kupac si na potpunom gubitku - dao/la si pare i ostala bez prava na garanciju do isteka garantnog roka. Možeš da ih tužiš, hahahaha, u zemlji Srbiji, gde kriminalci, ubice, pedofiličari i ostala gamad imaju VIP tretman. Ne treba smetnuti sa uma da su ova ušljiva vremena plodno tle za svakakve vrste manifetluka. Postajem paranoična i blago shizoidna, ali ko je ovde i dalje normalan, taj nije normalan.

Pitanje je ko prodaje informacije o kupcima, tj. baze podataka? Ko je sve sa kim u dilu? Šta prodavac dobija, a šta gubi prodajom podataka, ako je on taj, itd.? Da li su to sve povezana lica? Ko tu kome uzima posao i čija ruka čiju mije? Sve u svemu, ovo nije sporadična pojava, ovo je neka sorta suptilnog organizovanog kriminala. Riba smrdi od glave. Sistem velikih brojeva. Od mnogo ljudi po malo novaca uzmeš i lepa se tu para nakupi, zar ne?!

Mene zanima da ljudi saznaju za ovo, kao i to da bih volela da čujem da li vi ili neko od ljudi koje poznajete imaju slična iskustva, odnosno da li su namagarčeni ili su to uspeli da izbegnu.

P. S. Pošto je ova država neefikasna u svemu, ovo je varijanta da se uzmu govnjive motke u ruke i da se udari po šljamu. Oni nisu u stanju ni da nateraju narod da stave creva u klima-uređaje i sprovedu ih u oluke, flaše ili nešto sl., da ti klime leti ne bi kapljale na glavu. Naravno, a što bi, kad su oni najbolji primer da to nije bitno. Pogledajte fasade državnih institucija.

9 comments:

  1. E kako si ih istresla svaka ti čast. Doduše i sama kažeš, šta u ovoj zemlji Srbiji možemo sa ovakvim sudstvom. Dosetili se ljudi, kako da šišaju nas ovčice. Ali, lepo da imamo Zverku da se izbori sa njima. Stvarno, baš sam se lepo osećala, kad sam pročitala da si ih na skroz provalila.

    ReplyDelete
  2. Nama se u firmi desilo da su nas dva puta zvali. Mi smo 1. juna preselili kancelariju u drugi stan i u prvoj nedelji našeg boravka u kancelariji javi se žena koja nam je isto to nudila, da dođe njihiv majstor da nam uradi servis kako bi nam produžili garanciju. Ja naivno pitam a kako ste nas našli (jer smo se tek uselili) da li ste to radili sa našim gazdom stana ona je tu mudro izbegla odgovor.Ja nisam kapirao otkud njoj sada naš broj, ali budući da je to sve delovalo sumnjivo u samom startu izvadio sam se rekavši dobro javićemo se kada proverimo sa direktorom. Posle nedelju dana je sa istom pričom zvala žena koja se predstavila kao Jovana ali sam ja tražio i broj telefona i posle nekoliko mojih pitanja opet joj rekao OK hvala javićemo se ako budemo zainteresovani. Inače ako vam se jave sa broja 011/381-19-40 znajte da su to ti ljudi. Posle ovog tvog teksta znam da sigurno nećemo prihvatiti njihovu ponudu. U svakom slučaju vrlo korisno... Pohvala za temu.

    ReplyDelete
  3. Kako su oni samo izvežbani! Verovatno im bar polovina ljudi poveruje... Šaljem link na fb

    ReplyDelete
  4. Šalju link u neke novine, bem im klicu i semenčicu. Ko zna šta plus maznu usput kad ti dođu.
    Danas sam srela drugaričinu mamu na putu ka psihijatru, i šlogirala se kad sam čula da je još nisu operisali, a ima više od pola godine kako je saznala da ima tumor. Krenula žena na psiho terapiju da proba da ubedi sebe da će joj biti bolje, jer joj ovi idioti traže pare za operaciju, koje ona naravno nema!
    Ma jebem ti državu!!!

    ReplyDelete
  5. Nešto slično sam (samo u malo blažoj formi) doživeo sa jednom firmom za dezinsekciju. "Slobodni strelac" se dokopao baze podataka iz svoje bivše firme i krenuo da skida klijente (samo je bio pohlepan pa je suviše "poranio" sa podsećanjem mušterija). Ranije sam imao i u svom poslu sličnih pokušaja, a sumnjam da mi i dan-danas neki likovi preturaju po kantama za smeće u potrazi za korisnim informacijama... Teško je tu povući jasnu granicu izmedju "preduzimljivosti" i kriminala (ili nemorala kao što si ga ti nazvala).
    Uglavnom, kako bi rekli u DB-u: "Treba biti na oprezu". Ko se čuva - i bog ga čuva...

    ReplyDelete
  6. @E, Amarilis, vidiš to je problem, ti u stvari ne možeš da se izboriš sa njima. Samo sitno da im doakaš, tek da se ne osećaš kao totalni magarac. :-)

    @Kuroyama, lepo što si i ti podelio svoje iskustvo sa nama. Je l' vidiš kako samo haraju? Ova zemlja je raj sa secikese i hohštaplere.

    @Valentina, hvala ti na share-ovanju linka. Nadam se da će korist od toga biti da imamo manje ljudi koji će biti prevareni.

    @DŽidžo, stvarno je čemerno ovo što si napisala. Uvek mi dođe da uzmem pušku i... ali, zbog toga se ide u ćorku. Nadam se da će drugarica tvoje majke dočekati živa operaciju. :-(

    @Miodraže, rekla bih da to baš sve tako ide kao što si ti napisao. Jednostavno, apnu bazu podataka i haraju. Što se tiče preturanja po kantama za sveće, ja mislim da bez shreddera danas ne treba poslovati, odnosno ne treba praviti propust i bacati u kante za smeće poverljive informacije, nego na froncle, pa u kantu. Pa ja i neke svoje lične pizdarije, ako smatram da su poverljive cepam i bacam šolju, a ne u đubre, ma kako to paranoično zvučalo.

    ReplyDelete
  7. Zverko, inače ne otkrivam svoje metode i tajne, al` s obzirom da si mi ti draga, sa`ću ti sve da kažem ;)

    Ja stojim iza svega, naravno. Mislim da sam ti pričao već da sam čarobnjak. Vidim šta ljudi kriju u glavi, vidim kakvu klimu koriste, i da, o da, vidim njihove brojeve mobilnih telefona. Kad sam baš raspoložen vidim i šifre na gmail-u.

    Šta onda radim? Ne, ne radim to zbog para, naravno. Logika je sljedeća: ja posredujem u razmjeni podataka. Banetu sam dao tvoj broj telefona, tebi ću dati broj od nekog frajera koji ti se dopadne. Ja lično od tog dobijam energiju koja se oslobadja psihološkim reakcijama ljudi koji učestvuju posredno u svim ovim mojim operacijama. To je moja hrana :)

    Pleased to meet you, hope you`ll guess my name.. ;)

    ReplyDelete
  8. E, popizdeh čitajući tvoj tekst.
    Jedino što ja mislim da neka sića prodaje tu bazu podataka - tipa nečija sekretarica ili slična zanemarljiva persona koja je slučajno došla do tih podataka.
    Ma, ko da je bitno uostalom, ovde si kao potrošač poslednja rupa na svirali i teško da će se to ikada promeniti, dokle god je ,,glupo" u kafani vratiti piće koje nisi naručio i slična sranja.
    Razumela si me.
    Valjda.

    ReplyDelete
  9. @E, Miki jesi blesav sto gradi. Daj onda kad već provaljuješ sve da ubodemo neku sedmicu na lotou ili kakvoj drugoj igri na sreći koja bi se kosila sa zakonom verovatnoće. Naravno, što ti reče, nije sve u parama, energetska razmena je najbitnija. :-))

    @Aham, Kajzeru, razumela sam. :-) A baš bih volela da se pročuje kako funkcioniše taj "lanac". :-)

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...