Wednesday 16 June 2010

In Memoriam: Bekim Fehmiu

Bekim Fehmiu Biography

Iz intervjua datog Vremenu 3. maja 2001. godine povodom objavljivanja njegove knjige Blistavo i strašno, nakon 14 godina ćutanja:
Javno ste se oprostili od glume kao znak protesta zbog antialbanske propagande. Šta ste time postigli?
Sva ona telefoniranja od Triglava do Đevđelije posle oproštajnog intervjua u Politici, aprila 1987. godine, pohvale za hrabrost, čestitanja, ništa mi nisu značili. Moj predosećaj, upozorenje, naročito sa pesmom Dušana Vasiljeva Čovek peva posle rata, koji kaže, "Ja sam gazio u krvi do kolena i nemam više snova..." a završava sa "O dajte meni, samo još šaku zraka, i malo bele jutarnje rose, ostalo vam na čast", ništa nije značilo. Postigao sam nulu, jednu apsolutnu nulu u atmosfri jahača apokalipse, prošavši kroz veliku duševnu patnju. Postigao sam ono, kao Stefan Cvajg u "Jučerašnjem svetu", izolaciju, usamljenost. To me nateralo da zapisujem dalja sećanja.


Neka mu je večna slava!

5 comments:

  1. Ja pojma nemam ko je bio taj lik :( Jebote, stvarno sam dio "holivudske generacije"...

    ReplyDelete
  2. Poštovanje je jedina reč, koju imam za g. Bekima.

    ReplyDelete
  3. Tužno,jako tužno. Ne znam šta da kažem, ostao bez teksta kada sam čuo.

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...